Skip to content

כל הארץ במחאה כנגד ההפיכה המשטרית "גורמים" בקואליציה – נמשיך ונחוקק

המחאה כנגד ההפיכה המשטרית צוברת תאוצה אדירה. רבבות הגיעו לירושלים בצעדת מחאה. רבבות נוספים הפגינו ברחבי הארץ ובקפלן תל אביב. בלבנון החיזבאללה מסקר בעניין את תפיסתו על המחאה כשהוא מציין כי כוח ההרתעה של צה"ל הוחלש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיר של אוהלים הוקמה היום (שבת) לקראת ההצבעות הצפויות בכנסת ביום שני הקרוב לאישור סופי של ביטול עילת הסבירות. נחשול של כ 80 אלף איש צעד במהלך השבת לירושלים. רבבות המפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו לבירה לאחר צעדת מחאה שהחלה ברביעי האחרון, הצועדים נכנסו לירושלים ומתכוונים להפגין הערב ומחר מול הכנסת להעביר את הלילה בגן סאקר. במקביל, רבבות מפגינים משתתפים בהפגנות ב-150 ערים וצמתים ברחבי הארץ, כשההפגנה המרכזית מתקיימת בשדרות קפלן בתל אביב. בשעות האחרונות גובש מכתב לראש אמ״ן בשם יחידות אמ״ן השונות – יחידות האיסוף, המחקר, המבצעים המיוחדים, הטכנולוגיה והסייבר, המודיע על השהייה מידית של ההתנדבות לשירות מילואים. תוך שעות בודדות חתמו שמית על המכתב מעל ל- 1,000 קצינים וחיילים במיל׳, רובם משרתי מילואים פעילים. בתוך כך הודיעו "אחים לנשק" על עוד 10,000 מילואימניקים שלא יתייצבו: "האחריות לחורבן בית שלישי – עליכם" ארגון המחאה נגד המהפכה המשפטית "אחים לנשק" הודיע הערב במסיבת עיתונאים מיוחדת על עוד 10,000 מילואימניקים שיפסיקו להתנדב אם החקיקה לא תעצור.

צילום: גלעד פירסט


מוחים בגן סאקר (צילום: בן כהן)


שירת התקווה גן בגן סאקר (צילום: בן כהן)

גשר המיתרים (צילום: בו כהן)
מול הכנסת (צילום: בן כהו)
צועדים לכנסת (צילום: ציפי מנשה)
המאהל בגן סאקר (ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
ירושלים (צילום: ציפי מנשה)
קפלן(צילום: דן בר דוב)
צילום דן בר דוב
צילום: דן בר דוב

אייל נווה, 'אחים לנשק': "כבר חודשים ארוכים אנחנו בשטח, לא בבית ולא בעבודה. עשינו הכל כדי לא להגיע לרגע הזה. האחריות על חורבן הבית השלישי עליכם. אנחנו נלחמים כתף מול כתף על גורלה של המדינה. אנחנו קוראים לכם לעצור את החקיקה שהופכת את ישראל לדיקטטורה. ביטול עילת הסבירות היא לא תיקון, היא מתן כוח בלתי מוגבל לממשלה. התחייבנו לשרת את הממלכה ולא המלך. אנחנו נחושים, אנחנו לוחמים, אנחנו אוהבים את המדינה ולא נוותר עליה".
על רקע החרפת המתיחות סביב הרפורמה יקיים הערב יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד דיון חירום בלשכתו בהשתתפות יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי ובכירי ההסתדרות. בחמישי נפגשו אמיתי ובר-דוד עם ראש הממשלה נתניהו וקראו להעברת חקיקה הקשורה לרפורמה בהסכמה בלבד. במקביל, מעל 100 בכירי מערכת הביטחון לשעבר בהם רמטכ"לים, מפכ"לים, ראשי מוסד ושב"כ ואלופים במיל' הודיעו לראש הממשלה נתניהו כי הם תומכים באנשי המילואים שהפסיקו את התנדבותם בעקבות החקיקה.

בכירים בקואליציה  אמרו לתקשורת כי  למרות הכל החקיקה תימשך בהיעדר הסכמה, זאת גם למרות האיום של 1,142 טייסים וקצינים להפסיק להתנדב. "עמדת הממשלה והקואליציה היא חד משמעית – הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל הוא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות. המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה יימשכו עד הרגע האחרון, ובהיעדר הסכמה החקיקה תעבור כמתוכנן". כוח קפלן מסר בתגובה ל״גורמים בקואליציה״: ממשלת ישראל מבצעת הפיכה דיקטטורית מלאה, מולה קם העם והתחיל ללכת: סטודנטים ורופאות, כלכלנים ואמהות, כל עם ישראל מצומת הגומא ועד אילת, התנגדות חסרת תקדים. לא מדובר בהפיכה צבאית אלא רצון העם. ההסתה המופרעת של הממשלה לא תעזור לה, ישראל לא תהיה דיקטטורה". המצב החמור בישראל הביא לסיקור תקשורת לבנון המזוהה עם חיזבאללה את המצב: ערוץ "אל-מיאדין" שופרו הלא רשמי של חיזבאללה, ציין הערב בשעה 21:03: "התקשורת הישראלי מצטטת את הרמטכ"ל: תוך 48 שעות יחלו נזקים ביעילות ה"צבא" הישראלי, תוך תיוג #ישראל _הולכת ונשחקת. בתמונה שצירפו נראים חיילי צה"ל שפופים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן